hur man ska äta under graviditeten

Jag satt och fundera och nu har jag bestämt mig. Jag ska ha som ett schema på mitt ätande. Jag äter ju konstant, men det är mest skitmat, sötsug o.s.v. Så nu ska jag ha ett schema med när jag ska äta frukost, lunch och middag.

Mitt problem är inte alls att äta det är mer att äta rätt! När man läser om graviditet så finns det massa saker dom säger är bra att äta, som jag inte gör vanligtvis. Så detta kan vara ett sätt att få in de "bra sakerna" i mina måltider. Så att jag lagar nånting nyttigare och har bra storlek på portionerna och så självklart kommer jag fortfarande små äta när jag får mina sötsug och annat.

Kommer självklart äta om jag blir sugen på nått eller hungrig, men om jag har samma tid där jag äter större portioner varje dag så kanske jag inte blir hungrig lika ofta och det är mycket bättre för kroppen & bebisen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0